جلسه SW,3.2 :کپی کردن SKETCH به صورت خطی

دوره آموزشی نرم افزار SolidWORK ،فصل 3: ویرایش sketch ،جلسه SW,3.2 :کپی کردن SKETCH به صورت خطی

linear sketch pattern

در این بخش از آموزش به نحوه کپی Sketch  به صورت خطی  در امتداد یک خط یا لبه می پردازیم .

ابتدا وارد محیط sketch  شده و یک چند ضلعی دلخواه رسم کنید .اکنون از نوار ابزار sketch  بر روی  linear sketch pattern  کلیک کنید .

در قسمت Direction  از پنجره خصوصیات این دستور می توانید راسای کپی ، فاصله ی نقاط متناظر از یکدیگر ،تعداد دفعات انجام این عمل و زاویه انجام این عمل تعیین کنید .

در قسمت  distance می توانید فاصله ی نقاط متناظر را به طور دلخواه تعیین کنید و همچنین درجعبه متن  موجود در زیر این این پنجره نیز می توانید تعداد دفعات تکرار این عمل را تعیین کنید

در پنجره دوم نیز می توانید راستای دیگری را نیز برای کپی انتخاب کرده و ویژگی های مربوط به آن را تعیین کنید .

در پنجره آخر و زیر Direction 1  و direction 2  پنجره ی  Entities to pattern  وجود دارد که می توانید در این قسمت ، قسمت هایی از  Sketch  را که می خواهید کپی شود را انتخاب کنید در این قسمت کلیک کرده و چند ضلعی رسم شده در مرحله ی قبل را انتخاب کنید ،می بینید که پیش نمایش کپی به صورت کادر های زرد رنگ در شکل چند ضلعی ایجاد می شوند.

برای تغییر جهت راستای کپی کافیست بر روی فلش های موجود در کنار قسمت مربوط به انتخاب راستا کلیک کنید .

آخرین پنجره مربوط به این دستور پنجره ی Instances to skip  می باشد . در صورتی که می خواهید در قسمتی از راستا عمل کپی انجام نشود می توانید در این قسمت کلیک کرده و در محیط گرافیکی نقاط مرکز این چند ضلعی ها را انتخاب کرده وآن قسمت را از عمل کپی محروم کنید در نهایت دستور را تائید کنید تا عمل کپی به طور کامل انجام شود .


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *