جلسه SW,3.3 :کپی کردن SKETCH به صورت دایره ای

دوره آموزشی نرم افزار SolidWORK ،فصل 3: ویرایش sketch ،جلسه SW,3.3 :کپی کردن SKETCH به صورت دایره ای

Circular sketch

در این آموزش ما قصد داریم تا شما را با نحوه کپی کردن یک اسکچ حول یک نقطه آشنا سازیم .

ابتدا یکی از صفحات کاری را انتخاب کرده و  وارد محیط sketch  شوید سپس با استافاده از دستور های نوار ابزار sketch  یک شکل  دلخواه مانند مستطیل رسم کنید .

سپس از نوار ابزار sketch با کلیک بر روی آیکون circular sketch  دستور  circular sketch  را اجرا  کنید .سپس  در قسمت  Entities to pattern  کلیک کرده و شکلی را که قبلا رسم کرده بودید را انتخاب کنید .

مشاهده می کنید که مرکز مختصات به طور پیش فرض به عنوان نقطه مرکز این دوران انتخاب می شود . که شما می توانید هر نقطه ی دیگری را نیز برای این کار انتخاب کنید .

تا کپی در حول این نقطه انجام پذیرد . هم چنین اینکار را می توانید با تعیین نقطه x  وy نیز انجام دهید .

در قسمت بعدی مربوط به ویژگی های مربوط به ویژگی های کپی شما می توانید زاویه کل بین آخرین کپی از sketch  و sketch  اولیه را تعیین کنید . که به طور پیش فرض روی 360 درجه تنظیم شده است .که همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ما از پیش فرض خارج کرده و زاویه ی 120 درجه را لحاظ نموده ایم .

هم چنین در این پنجره می توانید شعاع کپی (فاصله نقطه وسط تا محیط کپی ) را نیز تعیین کنید که قسمت مربوطه در تصویر زیر نشان داده شده است .

در قسمت instance to skip  نیز می توانید قسمت هایی از کپی را که میخواهید کپی در این نقطه اعمال نشودانتخاب کنید تا این نقاط را از عمل کپی محروم شوند .

 

در آموزش بعدی از فصل سوم نحوه ی قرینه سازی اسکچ نسبت به یک خط را آموزش می دهیم .


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *